מצבה מיוחדת לאדם מיוחד

ליעוץ ללא תשלום חייגו:
03-6476438
  • השאירו מספר טלפון ושם ונחזור אליכם בהקדם
    שם:

    טלפון:

  • שירותי החברה
    /
    הקמת אנדרטאות

    הקמת אנדרטאות

    אנדרטה, או מונומט, הוא מבנה גדול ומרשים או פסל הבא להנציח אדם או מאורע. המילה אנדרטה החלה להיות נפוצה עם קום מדינת ישראל והתייחסה למצבות קטנות שהוקמו לזכר חללי צה"ל. עוד בהיסטוריה, היה טבוע באדם הרצון להנציח אדם אחר שהלך לעולמו או מאורע גדול שהתרחש, לרוב היה זה שליט או קרב ועל כן הוקמו אנדרטאות במרכזי העיר לשם הנצחה.

    כיום, נהוג להקים את האנדרטה במקום הקשור למאורע או לאדם. לעיתים, כשנוסעים בשבילי הארץ ניתן להבחין באנדרטאות המסמלות תאונות דרכים שהתרחשו במקום.

    האנדרטה היא מערכת של סמלים הנושאת איתה משמעות של מאורע או של אדם ומכאן גם מגיעה כוחה – זיכרון והנצחה לעולמי עד. ליד האנדרטאות מתקיימים בדרך כלל טקסים המעניקים לה חיות בכל פעם מחדש. ניתן למצוא אנדרטאות אישיות הבאות להנציח אדם בודד ויש גם אנדרטאות הבאות להנציח קבוצה של אנשים או מאורע. ברוב המקרים, מאחורי האנדרטה עומד גוף מסוים או משפחתו של המנוח, המעוניינים להנציח את האדם ואת המאורע, את פועלו, או את האסון שקה. האנדרטה עוזרת לחברה ולמשפחה לקבל את עובדת המוות ומאפשרת דרך נוספת להתמודדות עם השכול.

    את האנדרטאות ניתן למספר סוגים שונים:
    גלעד – גל של אבנים היוצרים מראה של מספר אנדרטאות, או סלע גדול בודד.
    קיר זיכרון – קיר ארוך או קיר גבוה ועליו ניתן לכתוב את שמות הנופלים או כל כיתוב אחר שמעוניינים בו.
    עמוד זיכרון – אנדרטה שנראית כאילו היא צומחת מתוך האדמה, או עמוד שיוצא מתוך מספר של אבנים או בסיס כלשהו. העמוד מסמל בדרך כלל כוח מתפרץ וגבורה של הנופלים.
    שרידי מלחמה – ישנן אנדרטאות שבנויות משרידים של מלחמה, כמו כלי לחימה שונים, או כלי רחב פגועים כדוגמת טנקים.
    אתר הנצחה – אנדרטאות המוצבות במרחבים גדולים, לרוב נערכים במקום טקסים הומי אדם ועצרות זיכרון.
    אלמנט מפוסל – פסל המסמל את המאורע או האדם, זה יכול להיות פסל מופשט או צורה מסוימת.

    לכל האנדרטאות מתווסף אלמנט של כיתוב, זה יכול להיות שמות נופלים, פסוקים מהתנ"ך, או משהו שנוסח במיוחד לכבוד האנדרטה. הכיתוב יכול להגיע בצורות שונות של חריטה על גבי האנדרטה, או הנחה של אותיות אלומיניום. האופציות הן מגוונות ויש לראות מה הדרך המתאימה ביותר.

    כשבאים לבנות אנדרטה, יש לקחת בחשבון את המקום בו האנדרטה תיבנה, על מנת שתהייה התמזגות הרמונית עם הנוף. כמו כן, בחירת החומרים חשובה אף היא, לרוב, החומרים שמהם עשויים האנדרטאות הם חומרים טיבעיים וחזקים העומדים בפני פגעי זמן ומזג האוויר.
    בניית אתרים ושיווק באינטרנט