מצבה מיוחדת לאדם מיוחד

ליעוץ ללא תשלום חייגו:
03-6476438
  • השאירו מספר טלפון ושם ונחזור אליכם בהקדם
    שם:

    טלפון:

  • מאמרים
    /
    מצבות קבורה

    מצבות קבורה

    מצבת קבורה מיוחדת וייחודית היא אמצעי לבטא את רגשות המשפחה כלפי המנוח או לאפיין את אישיותו ואופיו של האהוב עלינו אשר הלך לעולמו.


    על אף הקשיים הרבים המתלווים על לכתו של האהוב עלינו, מומלץ לנסות ולהשקיע מחשבה בבחירת מצבת הקבורה משום שזו, תלווה אותו לעולם ועד, ותהווה עבור המשפחה מקום התכנסות עם המנוח. המצבה היא האמצעי שנותר לנו על מנת לבטא את רגשותינו ותחושותינו כלפי המנוח ואף יכולה לעזור לנו, ולו במעט, לקבל את עובדת לכתו והנצחתו לדורות הבאים.

    מצבות קבורהעל פי חוקי היהדות, את מצבת הקבורה מניחים ביום השלושים למותו של האדם, לכן, אין זמן רב להשקיע ולהקדיש בבחירת המצבה ולכן מומלץ להחליט לגבי סוג המצבה ועיצובה כבר בתקופת השבעה, משום שאם רוצים ליצור מצבה מיוחדת, צריך שיהיה מספיק זמן בכדי להכין אותה.

    ברוב בתי העלמין בארץ יש דרישה ספציפית לגבי גודל המצבה והניסוח שיהיה כתוב עליה, בבתי קברות חילונים ישנן אפשרויות רחבות הרבה יותר מבחינת עיצוב המצבה, לכן, חשוב לבדוק עם בית העלמין האם יש דרישות מסוימות באשר למצבה.

    באם ישנה האפשרות לבחירה חופשית של המשפחה, יש לחשוב ראשית על סוג החומר ממנו רוצים להכין את המצבה. מגוון האבנים והסלעים הוא רחב האופציות הן רבות.
    רוב המצבות הסטנדרטיות עשויות מאבן חברון, אך ניתן לבחור דווקא בחומרים יוקרתיים יותר, כדוגמת שיש טורקי או אבן גרנית, או אפילו מצבה מפוסלת מאבן טבעית או מכל חומר אחר המתאים לבניית מצבות.

    לאחר שבוחרים את סוג האבן יש להגיע לכדי החלטה בבחירת הכיתוב אותו רוצים להטביע על גבי המצבה. ניתן לחרוט אותיות בעומקים שונים, או ליצור כיתוב באמצעות אותיות בולטות מחומרים של ברונזה ואלומיניום. כמו כן, ניתן לבחור גם את סוג הכתב – פונט, וכמובן להחליט האם רוצים להכניס פסוק מהתורה או ציטוט משיר או ספר אהוב היכול לסמל את רגשות המשפחה כלפי הנפטר או לאפיין משהו באישיותו של המנוח.


    גם אם בחרנו מצבה באבן עמידה מאוד וחזקה, יש לזכור, כי מזג האויר והזמן עושים את שלהם, ויש לנקות את המצבה ולטפח אותה מעת לעת על מנת שתישמר לאורך זמן רב עוד יותר. ניתן לעשות זאת באופן עצמאי או לפנות לחברה המתמחה באחזקת מצבות.


    מצבה היא לא מוצר שאנחנו רוכשים כדרך טבע ובאופן יומיומי, על כן, כדאי ואף מומלץ לשכור את שירותיה של חברה המתמחה בבניית מצבות, להתייעץ איתה לגבי סוג המצבה אותו כדאי להזמין ולראות כיצד אנחנו יכולים באופן המתאים ביותר עבורנו ליצור מצבה המשקפת עבורנו את האהוב לנצח נצחים.

    בניית אתרים ושיווק באינטרנט